Przejdź do treści

Katarzyna Borowska

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Akademii Kompetencji Menagera Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Certyfikowany menager PRINCE2®. 

Drogę zawodową rozpoczęła od branży doradczej. Posiadam 15 lat-letnie doświadczenia w pozyskiwaniu środków unijnych i zarządzeniu projektami unijnymi oraz 10 lat doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu zespołami projektowymi w branży doradczej i turystycznej. Od 8 lat jestem dyrektor ds. planowania i finansowania inwestycji w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym – największej atrakcji turystycznej województwa świętokrzyskiego. 

Jako ekspert ds. środków unijnych uczestniczyłam w planowaniu i realizacji projektów m.in. z branży turystycznej i informatycznej na łączną kwotę ponad 350 mln zł. 

Jestem współtwórczynią pierwszego w Polsce Browaru Tematycznego – Browaru Bałtów, produkującego pierwsze na rynku piwo miodowo-propolisowe. 

Od roku jestem Menager Generalny Restauracji „Bałtowski Zapiecek”, gdzie zarządzam i współpracuję z 40-sto osobowym zespołem. 

W pracy menagera najważniejsi są dla mnie ludzie i relacji. Stosuję coachingowy styl zarządzania, wzmacniając myślenie twórcze członków zespołu oraz wspierając i ucząc ich do brania odpowiedzialności za swoją przestrzeń. 

Odkąd zaczęłam pracę w gastronomi, na stanowisku Menagera Generalnego, odnalazła swoje zawodowe „ja”. 

Prywatnie jestem szczęśliwa żona oraz mam Stasia i Stefana. Praktykuję jogę i medytację.

Wybrane szkolenia 

  • Kuchnia Rogata Sławek Głomski: Zarządzanie finansami w branży gastronomicznej
  • H&R System: Skuteczna rekrutacja dla HoReCa. Jak znaleźć i zatrzymać najlepszych pracowników
  • H&R System: Dobre praktyki vs. Nieprawidłowe działania. Czyli co zrobić, aby nasz kontent social media był skuteczny
  • H&R: System Menedżer Liderem Zespołu
  • Ordinat/ Certes: Zarządzanie w branży MICE
  • Jarosław Walczyk – Kongres Szefów Kuchni: Menu engineering – podstawa rentownej restauracji
  • Competence: Zarządzanie zmianą – dla kierowników i managerów
  • Competence: Profesjonalna obsługa kelnerska/barmańska, sytuacje trudne

Na luźno o mnie i gastronomii na mojej zawodowej ścieżce rozwoju 

W spółce DLF Invest, która jest właścicielem i zarządcą Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego oraz Parku Nauki i Rozrywki w Krasiejowie, związana jestem od 2015 r. Pracę z gastronomią rozpoczęłam z końcem 2021, kiedy na zalecenie inwestorów została poproszona o przygotowanie analizy finansowej restauracji Bałtowski Zapiecek – restauracji działającej od 2015 r. na terenie Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego. Następnie dostałam ofertę objęcia funkcji menagera generalnego restauracji – nie mając wiedzy i nie znając branży, ale z otwartością i „gotowością na nowe” podjęłam wyzwanie. Dołączyłam do zespołu, który współpracował ze sobą od 7 lat – nie ukrywam, że towarzyszył mi stres i myśli jak zostanę przyjęta przez zespół – miałam jasno określony przez inwestorów cel, który wskazywał, że moje przyjście będzie wiązało się z wprowadzeniem zmian z restauracji i zespole.

Rozpoczęłam od pracy z zespołem – i zaangażowania menagerów w działania, których celem było na początku formalne ułożenie struktury zespołu i pracy restauracji. Nie chciałam „wyważać otwartych drzwi”, dlatego skorzystałam ze wsparcia osób działających na rynku gastronomicznych – doradztwo, szkolenia, udział w targach branżowych pozwolił mi na poznanie branży, „poczucie” jej i jej polubienie. Czerpiąc wiedzę ze szkoleń branżowych, którą w tym samym czasie uzupełniałam o wiedzę z zakresu zarządzania zespołem i kompetencji miękkich, stworzyłam swój własny styl pracy z zespołem oraz plan zarządzania restauracją. 

Pierwszym krokiem było zadbanie o relacje: ja – zespół oraz poszczególni członkowie zespołu. Zaangażowanie menadżerów pozwoliło na podniesienie świadomości pracowników w zakresie współpracy i pracy zespołowej oraz wdrożenia liczenia „tego” co do tej pory wydawało się niepoliczalne  – przygotowana została struktura finansów restauracji, której celem była kontrola i budżetowanie, tak aby ostatecznym rozrachunku doprowadzić do wygenerowania czytelnego raportu zysków i start. Powstawały comiesięczne raporty, których analiza pozwalała na podejmowanie dalszych decyzji. Raport roczny, będący wynikiem pracy zespołu menadżerów, jako dokument potwierdzający efekty wdrożonej zmiany wzmocnione kompetencje zespołu, pokazał, że cele inwestorów zostały osiągnięte. 

Jeszcze przed sformalizowaniem mojej obecności w restauracji zaczęłam zwracać uwagę na działania marketingowe i komunikację z gościem. Następnie wsłuchując się w rady doradców i ekspertów zmieniłam podejście marketingowe i zainicjowała nowy trend budowania marki: na pierwszym planie w komunikacji w social mediach pojawili się pracownicy restauracji, goście oraz towarzyszące im podczas pobytu w restauracji emocje. Przybliżenie gościom zespołu restauracji przyczyniło się do zbudowania ciepłych relacji z gośćmi i rozpoczęcie promowania personelu.

Elite Business Club

Make your
mark

EVENT MAX Monika Lichota

Bałtów 170B, 27-423 Bałtów
tel. +48 500 029 908
monika.lichota@elitebusinessclub.pl 

© Wszelkie prawa zastrzeżone | Realizacja: KodoGrafia by Izabela Karkocha